"וכעת לפרסומות…" האמרה השגורה כל כך על ידי קרייני הרצף בערוצי הטלוויזיה המסחרית, מכינה אותנו, הצופים, לסדרה ארוכה של פרסומות מושקעות ומדליקות (כמה שהתכנית פופולרית יותר ככה מתארכת הסדרה).
עד לפני מספר שנים היה מקומן של הפרסומות בטלוויזיה מול קהל שבוי על הספה או בקולנוע על הכסא לפני תחילת הסרט. כיום, כשהשתנו בצורה קיצונית הרגלי הצפייה שלנו, נוצר צורך למצוא קהל שבוי אחר, זה שצופה על מסך הסמארטפון, הטאבלט והמחשב.
אכן, כמעט בכל גלישה באינטרנט מופיעות לעינינו פרסומות. זה אולי ההבדל הגדול בין סרט תדמית, אותו בוחר הצופה לראות ובין הפרסומת שמופיעה על המסך אם תרצה ואם לא תרצה.
בכל זאת, למה בעצם לא לנצל את הכלי השיווקי הזה לטובתנו? לטובת העסק שלנו?
במאמר הזה, אותו אתם קוראים, אנחנו נתמקד בסרטי הפרסומת המיועדים לאינטרנט.
מחיר הפקתם של סרטי פרסומת למסך הטלוויזיה והקולנוע מונע מראש מעסקים רבים להשתמש בכלי שיווקי זה לטובתם.
סרטון פרסומת לא צריך להיות יקר יותר ממחיר הפקת סרט תדמית. כל מפיק סרטים נבון יודע שגם סרט תדמית צריך להיות מושקע, מצולם יפה ומושך את העיניים.
נכון, פרסום הסרט באתרים השונים, בגוגל וביוטיוב (היוטיוב שייך לגוגל אבל יש בו אמצעים שונים להפצת הסרט) עולה כסף. אבל הוא בהישג ידם של עסקים בינוניים וקטנים, והשליטה על תקציב הפרסום קלה ומונעת חריגה לא צפויה.
היתרון הגדול בפרסום באינטרנט הוא האפשרות לפלח בצורה מדוייקת את הקהל שייחשף לסרט. כאן, לא מדובר על הורדת הסרט ליוטיוב עם מספר מילות מפתח שאולי יגרמו להעלאת הסרט על המסך של גולש שמחפש סרט על נושא מסויים. אמצעי הפרסום שמציעים האתרים השונים, ובעיקר גוגל מאפשרים למפרסם להגיע לקהל היעד הנכון שלו.
גם מודעות הוידאו ניתנות למיקוד מדוייק.
ההתמחות שלנו היא בהפקת סרטים ולא בשיווק ולכן עוד מספר יתרונות חשובים לסרט הפרסומת באינטרנט.
מטרתו של סרט פרסומת היא להניע את הצופה לפעולה – ללחוץ על הסרט שהוא למעשה קישור לאתר של העסק המפרסם. רק עניין רב של הצופה במוצר יגרום לו לגלוש הלאה ולחפש עוד מידע. נכון, יש גם איקס בפינה העליונה של הסרט וניתן בלחיצה קלה להסיר את הפרסומת מהמסך, אבל גם תנועת האצבע ה"חיובית", כלומר ללחוץ על הלינק, היא קלה לא פחות. ההנעה לפעולה של צופה בפרסומת באינטרנט היא הרבה יותר קלה, זמינה ועכשווית מפעולה שצופה בטלוויזיה עתיד לעשות לאחר צפייה בפרסומת.
לכל עסק שמתנהל נכון יש רשימת דיוור של לקוחות ושל לקוחות פוטנציאליים. סרט הפרסומת הקצר יכול להפוך גם לסרט ויראלי, שבגלל אורכו הקצר ניתן לשלוח אותו ישירות ללקוחותבאימייל, או להפיץ אותו בפייסבוק.
לסיכום, השינוי בהרגלי הצפייה גרם לשינויים גדולים בדרכי השיווק. הוידיאו הפך לכלי שיווקי עיקרי ברשת ובראשו סרטי הפרסומות.
כתיבת תגובה